Dziwne "cykanie" po wymianie rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pelex
    Classic
    • 2017
    • 0
    • Octavia I (1U2)
    • AEB 1.8 20VT 150 KM

    Dziwne "cykanie" po wymianie rozrządu

    Orientuje się ktoś w którym miejscu jest moduł komfortu w O1?
  • Pelex
    Drive
    • 2014
    • 46

    #2
    Dziwne "cykanie" po wymianie rozrządu

    Cześć,
    W czwartek wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody, (przy okazji też pasek od klimy i filtry) w swoim 1.8T.

    I lekko dziwne objawy mam po tym (sam nie wymieniałem, tylko warsztat):

    1) Jak pierwszy raz go odpaliłem to strasznie głośno chodził, wcześniej nie słyszałem na postoju silnika i gdyby nie obrotomierz to nie byłbym pewny, czy nadal chodzi. I cały czas trzymał ok. 1300 obrotów.
    Ale zgasiłem, odpaliłem raz jeszcze, pojechałem do domu ok. 3 km. Odpaliłem po domem i było ok.
    2) Następnie znów przejechałem kilka kilometrów i na parkingu, gdy stał na górze zaczęło być słychać jakby kręcącą się rolkę, otworzyłem maskę, dźwięk dochodził jakby z paska od klimy.
    Pomyślałem, że może nowy pasek, musi się ułożyć itd. Było to słychać jeszcze kilka razy i też jakby minęło.
    3) I w końcu to "cykanie"- nie wiedziałem co to jest, dochodziło jakby z pobliża alternatora, umówiłem się w warsztacie na dziś, na kontrolę- w warsztacie jak na złość- cichutko, ile razy byśmy go nie odpalali, nic się nie działo.

    Po wyjeździe z warsztatu i kolejny postój cykanie wróciło (rolek już nie słychać, trzyma mniejsze obroty jak wcześniej). Cykanie nie występuje za każdym razem jak chodzi na luzie, tylko jak mu się trafi.

    W końcu udało mi się namierzyć źródło- załączam plik jakiegoś czarnego pudełeczka
    Gdy przyłoży się do niego rękę wyraźnie drga/podskakuje w momencie cyknięcia- dzieje się to ok. 2 razy na sekundę, jak zacznie cykać to np. słychać 30 sekund, potem z 10-20 cisza i znowu. Brzmi to tak jakby w środku otwierał się non-stop jakiś przekaźnik.

    Co to za dziwna skrzynka, do czego służy i czy mam się bać? :twisted:

    Na przewodach gumowych widać ślady, że raczej opaski były przy tej zmianie odłączane i przewody wyjmowane z końcówek na skrzyneczce.

    Jak to może być związane z wymianą rozrządu?
    Co tym fantem zrobić?


    I teraz jeszcze kilka informacji:
    - w warsztacie byłem, gdy jeszcze nie wiedziałem, co cyka. Mówiłem o rolkach, że wcześniej było słychać i właśnie dodatkowo ten dziwny dźwięk- stwierdzili, że pasek nowy, rolki stare musi się ułożyć.
    - pytałem, czy po wymianie rozrządu ustawiali kąt wtrysku (wyczytałem na forum, że powinni :P ), stwierdzili, że nie trzeba, bo składali na znaki
    - są otwarci na pomoc jakby coś dalej było nie tak, ale zanim się do nich wybiorę chciałbym wiedzieć co to cyka i jak to wiązać z ich wymianą.

    Z góry dzięki za pomoc)

    Aktualnie bryka:
    Octavia I Combi 1.8T Elegance

    Było, ale się zbyło:
    Ford Escort 1.8TD
    Ford scorpio 2.0
    Daewoo Lanos 1.5
    Octavia II 1.9tdi DSG

    Potrzebujesz strony www? Zapraszam: peleX studio

    Komentarz

    • blind_walker
      RS
      • 2010
      • 4533
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      stwierdzili, że pasek nowy, rolki stare musi się ułożyć.
      Rozrząd wymienia się w całości na nowy: pasek, rolki, pompa wody, napinacz...
      To pudełko to filtr na opary z baku paliwa.

      Zamieszczone przez Pelex
      pytałem, czy po wymianie rozrządu ustawiali kąt wtrysku (wyczytałem na forum, że powinni :P ), stwierdzili, że nie trzeba, bo składali na znaki
      W dieslu tak, w benzynie nie.

      Ciekawi mnie jak poskładali ten rozrząd, czy używali blokad. Z tego, co się orientuję masz zmienne fazy rozrządu i na znaki to można silnik zblokować i dopiero wymieniać całość.
      mkII 20VT (600h worked)
      Roooooomster

      Komentarz

      • Pelex
        Drive
        • 2014
        • 46

        #4
        Nieprecyzyjnie napisałem odnośnie starych rolek- chodziło o wszelkie koła na alternatorze itd. i pasek wielorowkowy. Rozrząd oczywiście wymieniony komplet

        Czy w takim razie to cykanie, czy coś w tym stylu może mieć związek z wymianą filtra paliwa?
        Bo też był wymieniany razem z rozrządem.
        Aktualnie bryka:
        Octavia I Combi 1.8T Elegance

        Było, ale się zbyło:
        Ford Escort 1.8TD
        Ford scorpio 2.0
        Daewoo Lanos 1.5
        Octavia II 1.9tdi DSG

        Potrzebujesz strony www? Zapraszam: peleX studio

        Komentarz

        • blind_walker
          RS
          • 2010
          • 4533
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Pelex, cyka elektrozawór. W moim 1,8T przed rozbiórką samochodu też cykało, u znajomego 1,8T w A3 też cykało. W momencie, gdy "cyka" następuje podanie powietrza z kolektora ssącego do filtra węglowego w celu jego "przewietrzenia". Może po wymianie filtra poprawił się przepływ paliwa i stąd to cykanie.
          mkII 20VT (600h worked)
          Roooooomster

          Komentarz

          • Pelex
            Drive
            • 2014
            • 46

            #6
            Czyli raczej nie ma się, czego obawiać i psuć dalej

            Dzięki za odpowiedź!

            [ Dodano: Nie 08 Mar, 15 18:30 ]
            Cześć, odgrzewam temat, bo pojawił się problem powiązany z tematem.

            Dzisiaj w trakcie jazdy zaczęło mi się z baku wylewać paliwo. Bak nie był nawet w połowie pełny, jechałem na gazie. Po zatrzymaniu się, gdy poczułem benzynę, okazało się, że cały bok auta jest zalany benzyną. Odkręciłem korek i zaczęło bardzo mocno syczeń, powietrze uciekało z baku, powiedziałbym, że było bardzo duże ciśnienie, słychać bylo także syczenie, czy coś w tym stylu z okolic filtra paliwa.

            Auto postało, ok godziny, po tym jak odkręciłem korek (i zakręciłem znowu). Po tym czasie odpaliłem skodę i od razu zaczęło lać się paliwo po samochodzie. Paliwo lalo się z otworu?? pod klapką paliwa, przed korkiem. Pomogło dopiero wyjęcie korka i otwarcie drutem klapki, która zasłania wlew. Wtedy paliwo wlewało się do baku.

            Wygląda to na problem z odpowietrzaniem, nie znalazłem takiego tematu na forum (tylko tematy o tdi), jak się zabrać za naprawę, od czego zacząć?

            Czy problem może być związany z tym, że już od pewnego czasu nie słyszę "cykania" przekaźnika, o którym pisałem wyżej. Parę razy w trakcie tankowania zdarzyło się też, że odkręcając korek mocno syczalo, ale się tym nie przejmowałem- do dzisiaj :szeroki_usmiech

            Z góry dzięki za wszelką pomoc! 8)
            Aktualnie bryka:
            Octavia I Combi 1.8T Elegance

            Było, ale się zbyło:
            Ford Escort 1.8TD
            Ford scorpio 2.0
            Daewoo Lanos 1.5
            Octavia II 1.9tdi DSG

            Potrzebujesz strony www? Zapraszam: peleX studio

            Komentarz

            Pracuję...